Thursday 3 May 2012

Aku Pun Tak Sangka

Allah Maha Kaya
Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum^^

 
SYUKUR?
InsyaAllah kali ini nak tulis something kerana mungkin lepas ini saya akan kurang meng'update' blog sangpencerahku ini.Harap 'kurang mengupdate' tu tak kan terjadi.InsyaAllah.hihi


Allah itu telah memilih siapa yang Dia hendaki dalam sesuatu urusan.Dia bagi sesuatu nikmat kepada manusia dengan pelbagai cara.

Pada pandangan saya dhaif ini,seluruh hidup kita ini nikmat.Maka wajiblah kita ini bersyukur akan nikmat tetapi tak boleh nafikan yang sememangnya manusia ini kurang bersyukur.*saya?Nauzubillah..

"Sesungguhnya Allah sentiasa melimpahkan kurnia-Nya kepada manusia (seluruhnya), tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur." (QS. al-Baqarah: 243)
 
SANGKAANKU
Kadang-kadang kita tak sangka nikmat yang kita nak Allah terus bagi.
 
Tak menjangka langsung saya dipilih.Kadang-kadang terfikir juga saya,'betul ke aku nih?'Keputusan keluar sangat cepat.
 
Tidak menjangka Allah itu mengkabulkan dengan cepat tetapi saya yang sering lalai harus sentiasa muhasabah.Moga perjalanan menuntut ilmu ini Allah redha.
 
Dalam kesenangan itu pastinya ada ujian untuk menguji bahawa betulkah manusia ini orang yang beriman.

Moga kita berjaya harungi..^^

JAZAKALLAHULAKUM

Terima kasih kepada kalian yang menyokong saya.Abah yang sanggup ambil cuti.Mak yang sanggup lepaskan anaknya ini.Abang-abang dan kakak yang menyokong saya dalam 'perjalanan' ini.Murabbi yang sedia mencurahkan dan berkongsi ilmu.Sahabat-sahabatku yang sentiasa mendorong ke jalan ini.Tidak lupa kepada kalian yang meng'follow' saya di blog yang tak seberapa ini.

Aku juga tidak tahu bahawa adakah aku mungkin berjaya 'jejak'kan kaki atau tidak.

Perjalanan masih jauh,urusan banyak perlu disiapkan.

Moga kita sama-sama berjaya yoo....~.^


mungkinkah?kita merancang,Allah tentukan^^
 


 

3 comments:

  1. pergi overseas? ^^

    ReplyDelete
  2. SEYES JELES!!! tp ap bole bwt ann?? not my rezeki :( hurm, ak yakin ALLAH da sediakn prjalann y lbey baik ntok ak :) insyaallah, fit ak bgga sgt ngn ko!! do the bez!! tke cre kt sne :) iloveyouforever :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiesyah n aina:

      kita hanya merancang,Allah yang menentukan..mooga Allah permudahkan urusan kita yooo..^^

      Delete