Friday 27 April 2012

Terkesan Melihat Mereka yang disekeliling..

Dia...
Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum^^
Khas untuk kalian yang 
sama ada yang ku tahu 
dan yang ku kenali..~love
*ayat saya formal..~


MEREKA DI SEKELILINGKU

Alhamdulillah.18 tahun hidup di bumi ini,ramai yang telah dijumpai dan dikenali.Bermula dengan mengenal jiran-jiran,mula pula kenal kawan-kawan lain di tabika.Seusia 6 tahun pula,berhijrah ke Taski Abim.Di situ,mulanya belajar tentang solat dan bacaan dalam solat yang sebelum itu saya hanya taklid buta mengikut orang solat.Juga di situ mengajar saya menutup aurat.

6 tahun di sekolah rendah yang bukan jiran-jiran sebelah rumah di sekolahkan membuat diri ini perlu mencari kawan-kawan sendiri.Akhirnya,seluruh batch saya ketika itu semuanya saya kenal.Sekolah rendah yang sederhana dan kecil tapi tenang dengan kedamaian.Di tambah guru-guru yang ramah.^^
(SK Sg Tekali.SRA Sg Tekali)

Penghijrahan ke alam remaja bermula ketika naik ke tingkatan 1 adalah perkara yang ditakuti.Ditambah lagi saya dimasukkan ke asrama.Tak ada siapa yang saya kenal dan se'dorm' melainkan seorang jiran saya merangkap senior.Sesuatu yang membanggakan adalah senior-seniornya sangat baik dan ramah.Merekalah yang menyapa adik-adik dahulu dan buat kami rasa seronok tinggal di asrama.Begitu juga cikgu-cikgu dan warden dan juga Uncle,penyelia asrama yang memang famous di asrama.
(SMK Abdul Jalil)

Langkah ke arah keterbukaan minda.Sesuatu yang mendebarkan dan pahit tetapi akhirnya ketenangan dan manis dirasai.Ilmu yang dicurahkan,perkongsian dan perbincangan antara sahabat,tanggungjawab yang diberi sememangnya berguna selepas tamat persekolahan.Saat yang tidak boleh dilupakan.hehe.Ragam guru-guru,senior dan kerenah kawan-kawan dan ke'manja'an junior.
(KUSISS)

Keluargaku.Belajar dari mereka sesuatu yang mungkin sukar tapi bermakna.Jannah itu harapannya.Semoga....


Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk esok hari, jadi belajar lah untuk menghargai apa yg kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada-Kata-kata hikmah~


*P/s:Kamu hadiah Allah utuk diri yang dhoif ini..^^Barakallahufikum
*Semalam kenal dengan seseorang.Seronok.Hafizah seawal F1..^^
..Sopan je..kalau boleh nak jumpe lagi~


toche..tochee^^






 

 

No comments:

Post a Comment