Thursday 22 March 2012

100% hanya kepada Allah..

langitilahi.com punya gambar ya.kredit utk photographer
Bismillahirahmanirrahim.
Kembali setelah sekian lama
Berurusan dalam hal duniawi 
yang mungkin saham ke akhirat
Aminn.. 

PERGANTUNGAN HANYA KEPADA ALLAH

Setelah beberapa hari ini,banyak benda baru saya belajar dan perkara lama di 'refresh' semula.PERGANTUNGAN KEPADA ALLAH.Manusia ini tidak boleh lari daripada bergantung kepada Allah.Tidak kira orang Islam,agama lain mahupun Aties(orang yang tidak percaya akan kewujudan Tuhan) semuanya pasti mengakui akan kepergantungan hidup ini kepada Allah.

"Kepada Engkau kami sembah,dan kepada Engkau meminta pertolongan" (surah al-Fatihah:5)

Ini keyakinan dan akidah kita kepada Allah.Saya sangat terkesan dengan ayat ini.Jika kalian mahu merasainya juga,letak tangan kanan atas dada kiri kemudian baca ayat ini.InsyaAllah jadi,kalau tak jadi maaf ye..^^,

Manusia ini kalau sebanyak mana pun berusaha dan berikhtiar tetapi jikalau tidak bergantung atau berserah pada Allah,kejayaan yang mungkin dimiliki mungkin tidak membawa makna kerana tiada rasa barakah daripada Allah(maksudnya tidak rasa yang itu adalah nikmat Allah),dan mungkin yang gagal mencapai kejayaan akan bertindak di luar batasan akal spt bunuh diri dan etc..

“Apabila kamu telah berazam, maka bertawakkallah kepada Allah.” [Al-Imran : 159]
 
Apabila kita sudah berusaha,berdoa dan tawakal.InsyaAllah dalam apa-apa situasi tak kira suka atau sedih,kita akan REDHA.Maka,letakkan keyakinanmu pada Allah
SITUASI HARI INI 21/03/2012

Saya lihat di Facebook,ucapan tahniah,ucapan syukur dan tidak kurang juga kata-kata semangat di status kawan-kawan.Sebab apa?SPM..Setakat ini yang saya lihat hanya status yg positif sahaja.Tak jumpa lagi yang negatif.Ada ke?
Apabila hati dihubungkan kepada Allah,kita akan REDHA kan?

3 HARI HADIAH HARI JADI^^,

Hari last buat practice kereta dan motor.Ahad.Balik dengan keadaan tension.Asyik kena marah dengan orang yang mengajar.Dahsyat.Malam kepala mula fikir macam-macam.Banyak doa.

19/03Hari ditunggu-tunggu.1.00 p.m dah gerak.Segala macam zikir dam wirid.Tangan mula sejuk.Dalam hati minta Allah tolong.Muslimat boleh buat!!kata hati.Mula test.Allah bagi ketenangan.Alhamdulillah,lulus.Satu beban hilang.

20/03Hari kedua.8.15 p.m keluar.Macam biasa segala macam wirid dan zikir.Oh,titi.takut yang itu.Akhirnya,lepas dan lulus.Alhamdulillah.Satu beban hillang.

21/03Hari penuh kerisauan.Pagi macam nak demam.Gerak.Allah telah beri ketenangan tak ada yang diresahkan.Alhamdulillah,walau tidak mencapai target.Nazar tak dapat ditunai.Percaya pada Allah.Berapa?Rahsia..hehe~Yang penting Gred semua subjek semua Allah bagi yang baik-baik..

#tahniah kawan-kawan di SMK ABDUL JALIL dan KUSISS.^^,
tahniah kepada ibubapa,guru-guru,sahabat-sahabat,dan semuanya..syukran~
#KUSISS,katanya gred naik tahun ni..??Nanti datang KUSiSS lagi..
Jumpa di IPTA/IPTS ye..barakallufikum~

2 comments: