Monday 16 January 2012

"Itu kejayaan bersama la.."

Bilik prep kami.usaha bersama.kejayaan bersama.
KITA SAMA-SAMA USAHA KAN?

SITUASI
"okey..hari ini kita buat soalan trial terengganu.jadi,duduk dalam group.cepat2!",arah cikgu Rosli. 

As-sya,MiraEqin,Jiha dan Fitrah duduk in one group.Kebiasaan mereka duduk paling depan sekali.hehe.Dapat ilmu lebih sikit.

"weyh..macam mana nih?"tanya Fitrah.Kawan lain meng'ignore'kan sahaja sebab tengah khusyuk dengar Cikgu Rosli bagi penjelasan.Fitrah pun rasa 'fed-up'.!

"Malas la belajar...",rajuk Fitrah.

"Kau kenapa?".tanya MiraEqin.As-sya dan Jiha pun turut pandang ke arah Fitrah.

"Korang kan pandai..aku je bodoh",selamba Fitrah.

"Apsal cakap macam itu,kita semua sama je la.Tak baik cakap macam itu.Sama-sama la usaha.Kalau tak tau tanya la tapi jangan tanya time cikgu tengah cakap".Bebel Jiha.

"Ntah ko ni..",tambah As-sya.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hari keluar result SPM.Semua muka kegembiraan termasuk...Mereka!Tahun kegemilangan dimana Batch 14 mencipta rekod..semua 7A and above!!Takbirr.Allahuakbar!!Gema kedengaran di dewan Ibn Bathutah.


"Wah,hebat gile kau As-sya,Jiha,Mira!",kata Fitrah.

"Eleh kau..result kita semua sama,banyakla kau punye hebat.Inilah dikatakan kejayaan bersama after usaha sama-sama,faham?",balas As-sya.

"Faham bosssyy...",kata Fitrah sambil tabik 'spring' kat depan sahibah2nya.



#THE END..

KONKLUSI

Usaha tangga kejayaan.Ya,benar.Itulah realiti.Lagi bermakna kejayaan itu dirasai bersama.Saya bersyukur kerana lima tahun tinggal dia asrama yang mengajar saya hidup berdikari.Life di asrama berbeza dengan rumah.Hidup tanpa mak dan abah di sisi membuatkan diri berani to stand on my own feet.Ketika saya Form 3(SMK Abdul Jalil),saya start serius belajar.Sampai ade seorang sahibah perasan yang saya semakin senyap walaupun pada hakikatnya saya bukan seorang yang senyap.hehe.Belajar di dalam satu bilik membuatkan kami selalu share ilmu yang ada.Tak faham tanya orang ni,orang tu.Indahnya,hidup berukhuwah!(^^,)Situasi yang sama bersambung lepas saya masuk KUSISS.Lepas habis trial,kami satu kelas susun meja untuk duduk dalam satu group(saya,Aina,As-sya,Yanie).Meja penuh dengan kertas + buku..bertingkat!Tak berakhir di dalam kelas sahaja,dalam extra class pun sama.Ustaz Kamarula.k.a Pengetua yang selalu pastikan extra class mesti ade especially untuk f3 and f5.syukran cikgu2 semua,sayang kamu semua..Di dalam satu organisasi pun sama juga.BADAR.Badan Dakwah dan Rohani.Bagi saya,kelancaran dan kejayaan satu majlis under BADAR adalah hasil sinergi ahli-ahlinya walaupun majlis itu diseliakan oleh satu lajnah.Tanpa lajnah-lajnah lain,lajnah yang menyelia majlis tersebut tak mampu menyelia majlis itu sebaiknya dengan sendiri.Organisasi BADAR di sekolah saya juga begitu.Semua lajnah ada tugas-tugas masing dalam menjayakan majlis.Majlis Tertinggi uruskan tentang VIP dan kertas kerja.Lajnah Usrah uruskan jamuan.Selalunya lah.Lajnah Dakwah uruskan disiplin pelajar.mostly.Lajnah Penerbitan uruskan multimedia,take picture dan edar risalah.Lajnah Ekonomi uruskan susun atur dewan.Lajnah Kesenian uruskan pasal teknikal macam microfon.Hah..nampak tak?Semua bekerjasama kan?Ada tugas masing-masing.Nah,hasilnya,terlaksanalah satu majlis yang cantik dan juga hebat!hmm..Itu kejayaan bersama lah!!


P/s:cerita di atas tiada kaitan dengan hidup atau mati.. 
~segala salah silap harap dimaafi.peace no war~(^^,)


majlis israk mikraj under BADAR

No comments:

Post a Comment